II. Fejezet A server.cfg
Mint azt mr az els fejezet vgn emltettem, ebben a menpontban a (hzi)szerver-ksztssel foglalkozunk… Mivel gy is nagyon hosszra fog nylni az oldal, a szerverksztst tbb alpontra osztjuk: 1. A server.cfg 2. A szerver elksztse Merljnk is bele teht eme csodlatos vilg rejtelmeibe:
Tisztzand, hogy ktfle szerver ltezik: hzi s brelt. Egyik legfontosabb tnyez, hogy megfelel sebessg s erssg Internetnk legyen, klnben mr hozz se kezdjnk. Eme rvid bevezet utn trjnk r a CFG. –re: A CFG. Az egyik legfontosabb a szerver letben, mivel ez tartalmazza belltsait, tulajdonsgait: pl. milyen legyen a sebzs. Teht: indtsuk el a TotalCommander-t, majd az albbi elrsi tvonalon nyissuk meg a kvetkezt (lt. tvonal): C:/Program files/LucasArts/Jedi Academy/GameData/Japlus/server.cfg >kattintsunk r, majd F4, gy mr betekintst nyerhetnk a file tartalmba.
1. Mieltt belevgnnk a belltsokba, szeretnk egy kis elszt fzni a dologhoz: Az albb lertakat ha kveted a szervered GARANTLTAN mkdni fog, "zsonglrkdhetsz" az rtkekkel, de csak sajt felelssgre. Ne felejtsd el hogy a szerver a kt slashel kezdd sorokat (//) nem olvassa be, viszont ha tl hosszra rod a konfigot az a szervered fagyst is jelentheti, gy ne rj bele, CSAK MDOSTS! A legtbb esetben a vltoz csak kt rtk lehet (1 s 0), de van ahol tbb rtk is, ott lerom minden vltoz jelentst. Most pedig vgjunk is bele.
-seta rconpassword "jelsz"
Itt llthatjuk be az RCON jelszt. Az rcon a legfbb jelsz, amivel irnythatjuk a szervert (pl jraindts). RCON SE
programmal clszer.
-seta g_password "jelsz"
Jelszavass tehetjk a szervert, gy csak az mehet fel, aki tudja a jelszt.
-seta sv_privatePassword "jelsz"
-seta sv_privateClients X ( X=hny privt hely legyen)
Privt slot a szerverhez, vagyis ha tele van a szerver, akkor X szm ember mehet fel a limiten fell.
Mindenki aki hasznlni akarja a privt slotot, ezt a sort be kell tennie a jampconfig.cfg-be: seta g_password "jelsz"
Ha hasznljuk ezt a funkcit, akkor a (seta sv_maxclients) sorhoz ennyivel tbbet rjunk. Vagyis ha 15 frhelyes, s 2
privt helyet akarunk, akkor 17-et rjunk a (seta sv_maxclients) sorhoz.
-seta sv_hostname "nv"
Nv: Ezt jelenti meg a jtkban, vagy szerver keresben a szerver nevnek. (kezetes karakterek kizrva!)
-seta g_motd "dvzllek szervernkn! Ne lmzz..."
Ezt IS megjelenti a szerver, mikor a plyt tlti.
-seta sv_maxclients 15
Maximlisan hny frhelyes legyen a szerver, hny felhasznl mehessen fel. Figyelj arra hogy a privtkliensek szma levondik ebbl az rtkbl s gy kapjuk meg a vgs maximlis publikus frhelyet.
-seta g_gametype X
Mikor a szerver elindul, akkor milyen jtktpuson kezdjen.
ha 0 = FFA (mindenki mindenki ellen)
ha 3 = DUEL (1-1 ellen. Szval Egyszerre csak 2 jtkos)
ha 4 = POWER DUEL (2-1 ellen.)
ha 6 = TEAM DEATHMATCH (Csapat-csapat ellen. War-nl hasznlatos.)
ha 7 = SIEGE (csapat-csapat ellen, +kldetsekkel.)
ha 8 = CTF (csapat-csapat ellen, zszlrabls.)
-seta sv_maxRate X
Ez a szerver internet svszlessgt lltja.
Az optimlis rtket gy szmolhatjuk ki: [Szerver kapcsolat sebessge] osztva ([maxjtkosok szma] x 8 ) = [sv_maxrate]
Egy jtkos a /rate paranccsal maximum ezt az rtket lltja be (minl nagyobb ez a szm annl nagyobb svszlessggel fordul egy jtkos fel, gy kisebb lesz a ping ergo ritkbb lesz a "lagg")
-seta sv_master1 "masterjk3.ravensoft.com"
-seta sv_master2 "master0.gamespy.com"
-seta sv_master3 "master.qtracker.com"
-seta sv_master4 "clanservers.net"
-seta sv_master5 "masterjk3.ravensoft.com"
Ezek a sorok regisztrljk a szervernket a kereskben. (Pl.: All Seeing Eye vagy maga a JKA keresje). Nem rdemes kiiktatni.
-seta g_banIPs ""
ebbe a vltozba tlti be a banIPs.txt-ben lv banolt jtkosok IP-it (Ban=Azzal az ip-vel nem lehet csatlakozni a szerverre).
Alapbelltsban is gy szerepel a sor, nem szksges hozznylni.
Figyelj arra hogy az ADSL internettel rendelkezk dinamikus ip-vel rendelkeznek gy vissza tudnak jnni miutn ban-t kapnak. Ha visszajnnek ne banoljuk ket tbbszr mert lehet h ms jtkosok ksbb ezt az ip-t kaphatjk meg!
-seta sv_maxPing "X"
az X nl nagyobb pinggel rendelkezket nem engedi a szerverre.
-seta sv_floodProtect "1"
Flood vdelem, azaz nem engedi hogy tl gyorsan rjunk a kzs chat-be, vagy egy bindelt billentyvel telerjuk a
kpernyt, ha rajtatartjuk a keznket...
-seta sv_reconnectlimit "X"
Az X helyre egy szmot rhatunk, hogy valaki maximlisan hnyszor csatlakozhat jra.
-seta bot_minplayers "X"
Az X vltoz nullnl nagyobb rtke esetn a szerver addig rak botokat be amg a jtkosok szma el nem ri az X rtkt. Pl.: ha 5 re lltjuk s nincs senki a szerveren akkor berak 5 vletlenszer BOTot de ha csatlakozik valaki akkor kirug egy BOTot, ha 5 vagy annl tbb nem BOT jtkos van a szerveren akkor egyltaln nem lesz BOT. BOT=mestersges intelligencia ltal irnytott 0 pinggel rendelkez csak a szerveren ltez jtkos.
-seta g_weaponDisable 524279
Ezzel lehet a fegyvereket kikapcsolni. a szm egy bit, amit a http://japlus.fragism.com/bitvalueCalculator.php
oldalon generlni lehet. X-elni azokat kell, amiket ki szeretnnk kapcsolni. vagyis ha rtk 0, akkor minden
fegyver elrhet. A fll lthat rtek-nl csak a kard s melee rhet el. A melee-t egy ksbbi vltoznl is aktivlni kell!
-seta g_forcePowerDisable 0
Ugyanaz mint az elz, csak itt az Erkre rvnyes.
-seta g_maxForceRank 7
7 a maximum rtk, minl magasabb annl tbb n. "erpontot" kapunk melyet a profile/force powers mennl lehet belltani.
-seta g_forceRegenTime "X"
Minl kisebb az X rtke az „er” annl gyorsabban tltdik fel, ehhez hasonl rtk: -jp_privateDuelForceRegen "X"
Ez duel sorn hatrozza meg az er jratltdsi sebessgt.
-seta g_gravity "800"
Gravitci, 800 az alaprtk. Minnl nagyobb a szm, annl jobban "vonz minket a talaj"
a nyers server.cfg ban kt / tallhat eltte ami azt jelenti h nem olvassa be ezt a sort, flsleges babrlni vele de kiveheted a kt slash-et(/).
-seta sv_timeout "X"
Ha valaki "kifagy" ennyi msodperc utn dobja ki a szerver.
Alaprtk 300.
-seta g_warmup "X"
-seta g_doWarmup "0"
Bemelegts funkci. Plya jraindtsnl, vltsnl X msodpercig jtszhatunk, amit nem szmol bele a jtk eredmnyekbe. Bekapcsolshoz (seta g_doWarmup) rtknek 1-et kell rni.
-seta g_teamAutoJoin 0
Olyan jtktpusoknl, ahol csapatok vannak, automatikusan berakja a jtkosokat a csapatba. Bekapcsolshoz
1-et kell rni.
-seta g_friendlyfire "0"
-seta g_friendlySaber "0"
(g_friendlySaber) csapattrsak karddal sebezhetsge, (g_friendlyfire) csapattrsak egyb fegyverrel val sebezhetsge.
Bekapcsolsukhoz rtknek: 1
-seta g_log "games.log"
A jtk naplzsa a games.log nev fjlba. Ebbe MINDENT ber, pl: ki lt meg kit ki hasznlt milyen admin parancsot vagy h ki banolt kit. Privt beszlgetseket is rgzti,vagy azt, hogy ki lpett be adminnak.
seta g_statLog "0"
seta g_statLogFile "stats.log"
Eredmnyeket rgzit a stats.log nev fjlba.
bekapcsolshoz a (g_statLog)-hoz 1-et kell rni.
-seta g_inactivity 0
-seta g_timeouttospec X
X msodperc inaktivits esetn nznek rakja be a jtkost.
Bekapcsolshoz a (g_inactivity)-hez 1-et kell rni.
-seta g_allowvote 1
Szavazs engedlyezse a szerveren.
-seta timelimit X
X percenknt jraindtja az aktulis plyt, vagy a kvetkez plyra lp a szerver.
-seta fraglimit X
Ha valaki elri az X lshatrt, akkor jraindtja az aktulis plyt, vagy a kvetkez plyra lp a szerver.
-seta capturelimit X
Capture the flag (zszlrabls)jtktpusban ha valamelyik csapat elri az X zszl-pontot, akkor jraindtja az aktulis plyt, vagy a kvetkez plyra lp a szerver.
-seta duel_fraglimit "X"
Ha valaki kihvja a msikat prbajra, akkor ennyi az ls limit. Vagyis X menet lesz, s csak utna lehet ms jtkossal jtszani.
alaprtke 1.
-seta g_autoMapCycle 0
Ha 1-re lltjuk, akkor a kvetkez plyra lp, ha elrjk az idkorltot az lshatrt vagy a zszlszerzs-hatrt (timelimit, fraglimit, capturelimit)
-seta sv_allowdownload 0
Ha van egy olyan fjl a szerveren, ami a jtkosnak nincs meg, akkor engedlyezi a szerver, hogy a jtkos letltse.
1-el lehet bekapcsolni. Nem rdemes bekapcsolni, mert a letlts nagyon lass s a szervert is megviseli gy megnvekednek a pingek, ha olyan mapot akarsz a szervereden futtatni, ami nincs meg alapbl mindenkinek, akkor tedd fel a kln oldalra, vagy legalbb egy linket helyezz el, hogy honnan beszerezhet.
-seta g_dismember "3000"
Ha valakit meglsz, akkor gy ltni, hogy az ellenflnek levgtad valamely testrszt.
a Funkci bekapcsolshoz rtknek 3000-et rj. Ugyanezt a sort a jtkos jampconfig.cfg-jbe is be kell rni, vagy a konzolba /cg_dismember 3000.
-seta g_saberLocking 1
-seta g_saberLockFactor 2
az gynevezett "saberlock" sorn a kt jtkos sszeakasztja a kardjt s akkor gyorsan nyomogatni kell a bal egrgombot. Sebzse meglehetsen bugos. Az els rtkkel kapcsolhatjuk ki/be(0/1) a msodik a gyakorisgi szorz(ez lehet brmekkora szm).
-seta g_slowmoDuelEnd 0
Prbaj utn a kamera krbejrja a gyztes jtkost, ha az rtket 1-re lltod.
-seta g_allowDuelSuicide 0
duel sorn a /kill parancs engedlyezse bekapcsolshoz rtke 1
-seta g_siegeTeamSwitch 1
Engedlyezi a csapatok kzti vltst a jtkosnak SIEGE jtkmdban. Kikapcsolshoz rtknek 0.
-seta g_locationBasedDamage 1
Ugyanannyit vesz le kt ugyanolyan vgsnl. Nem tesz klmbsget sebzs szempontjbl, ha azt a fejre, vagy ha a lbra mred.
-seta g_stepSlideFix 1
Ezt az rtket azrt raktk be mert az alap JKA-ban a jrs sorn gy tnt hogy csszol a fldn, nos a helyzet nem sokat javult. Nem rdemes piszklni.
-seta g_allowNPC 1
NPC (non player character) engedlyezse. Kikapcsolshoz rtknek: 0. Ekkor az admin nem tud npc-ket berakni.
-seta g_useWhileThrowing 1
Kard dobs kzben engedlyezi a „Lks” „hzs” erket.
-seta g_armBreakage 0
’Eltrhet’ a jtkos keze, s gy nem tud tkletesen harcolni.
A rgi Japlus 1.3-as verzinl volt ez divat, ahol adminnal is el lehetett trni a jtkos kezt.
-seta g_enableBreath 0
„Hideg” plykon, ltszik a ’lehellet’
-seta g_enableDust 1
//seta disable_item_medpak_instant 1
//seta disable_item_medpak 1
//seta disable_item_medpac 1
//seta disable_item_shield_lrg_instant 1
//seta disable_item_shield_sm_instant 1
|